Benvinguts!!

Hola a tots/es!

Aquest blog té la finalitat d'intentar desenvolupar de manera personal les tècniques i habilitats directives en un entorn global. Més que mai, en els temps que vivim necessitem el guiatje d'un bons liders.

Espero que us agradi, i que poguem crear un debat positiu que construeixi una nova forma de liderar.

dimarts, 7 de desembre del 2010

HEURÍSTICA

Tal com es va exposar en el seminari del Dr. Monagas, la heurística aplicada a la Direcció d’empreses consisteix en saber aplicar diferents punt de vista als problemes o situacions que ens podem trobar en l’àmbit de l’empresa, fent una anàlisis i valoració de cada part del problema des del punt de vista de cada departament de l’organització.

La Heurística son un conjunt de regles donades per la experiència prèvia en problemes similars que aplicades ajuden a simplificar i resoldre’ls, encara que no garantitzen una solució òptima.

El mètode heurístic agrupa procediments creatius i estratègies innovadores per solucionar problemes i s’aplica per trobar solucions a problemes poc estructurats, com poden ser els processos empresarials i les seves institucions, aplicant la creativitat i idees innovadores per trobar nous enfocaments i punt de vista nous.

Els processos d’estudi o de recerca de solucions als problemes plantejats, s’han de dur a terme tenint en compte en primer lloc el talent o perfil característic del grup que integren l’empresa o departament a estudiar.

En relació al potencial humà, el talent de cada membre d’un equip hem de considerar que és el principal valor que s’ha de tenir en compte en considerar el que es pot aportar al grup.

En aquest punt troben multitud d’eines, principalment en mans dels departaments de recursos humans, per donar un perfil de capacitats de cada membre de l’organització. Conèixer aquest perfil i el potencial que pot oferir cada membre del grup es fonamental per desenvolupar un projecte de creixement dins de les organitzacions.

Dins de l’àmbit de l’àmbit de l’Administració d’empreses, els directius o líders han de posseir coneixements de les diferent àrees de les organitzacions, per poder donar resposta des d’un punt de vista general al conjunt dels problemes que es plantegen a les organitzacions, i posseí capacitats i habilitats que permetin potenciar la capacitat dels col·laboradors, obtenint sinergies i les aportacions necessàries per acomplir els objectius de l’empresa.

En el cas dels enginyers, és interessant la visió que dona el professor Sáez Vacas, en quant a la conveniència de ser enginyers híbrids o integradors per poder afrontar amb garanties, lo que ell denomina el Nou Entorn Tecnosocial.

La recerca de les causes internes als problemes de les empreses es fonamental, ja que els problemes d’incompetència son el principal factor de problemes greus de les organitzacions. L’anàlisi dels punts dèbils i forts es vital per aplicar mesures correctives o aprofitar els avantatges en front de la competència.

Respecte al mercadeig, aquest es un punt que a passat a ser preponderant i s’ha de plantejar des el desenvolupament de la idea, el seu disseny i totes les etapes i facetes fins l’arribada del producte al consumidor final. El procés de mercadeig es essencialment heurístic, ja que es tracta d’un procés bàsicament humà basat en el mètode de prova i error i es fonamentalment un procés creatiu.


A continuació adjuntem alguns links d’informació i vídeos sobre Heurística:

Informació:

El proceso de resolución: técnicas heurísticas

Introducción a la economía de la empresa

Los métodos heurísticos - LOGI.10-11 ok (Page 20)

Mercadeo Heurístico

Videos:

Heurística

Joc heurístic